02.02.2015, Düsseldorf, Germany / Scottsdale, AZ

 

Topptweetad och trendsättande TV-reklam från Henkel

 

 
 / 
Ladda ned web print
Visa alla
 

Contact

Namn Cecilia Levin Destoup
  Corporate Communications Manager Henkel Norden AB
Phone +46-10-480-7611
Fax +46-10-480-7767
Email Skicka e-post

Loctite segrar utanför planen under årets match

Loctite gjorde dundersuccé med sitt reklaminslag under gårdagens final av elitserien National Football League (NFL). Samtidigt som matchen slog nytt digitalt rekord med över 28 miljoner tweets, levererade Henkels TV-reklam toppsiffror när den sändes - både vad det gäller digital aktivitet och engagemang i sociala medier.

Henkels limdivision, Adhesive Technologies, tog chansen att sprida sitt varumärkes budskap - Loctites produkter skapar positiv känsla av framgång - till nordamerikanska konsumenter på ett mycket speciellt sätt. TV-reklamen gav övertygande resultat. Efter att ha gått i sändning blev den omedelbart snackisen nummer 1 på Twitter och Facebook och #Loctite dök upp som ett topptrendigt ämne världen över på Twitter. 

”Vi är väldigt stolta att bli erkända för vårt mod att kliva fram bland de stora namnen inom marknadsföringssfären”, berättar Susanne Cornelius, Corporate Vice President, Consumers & Craftsmen business, Henkel Adhesive Technologies. “Medvetenheten vi har skapat kring Loctite sedan vi anmälde vår delaktighet i årets match är enorm. Vi ville att folk skulle prata om Loctite – och nu gör de det. Det här kommer bidra enormt till att uppnå våra halvårsmål att markant öka varumärkeskännedomen av Loctite i Nordamerika.” 

Den 30 sekunder långa reklamfilmen sändes i den fjärde kvarten av matchen och byggde vidare på den aktuella storsuccén ”Vinn med lim”-kampanjen som lanserades 2014. Inslaget skapat av Fallon, Minneapolis,  visar en utvald grupp med vardagliga människor som firar sina framgångar på ett speciellt sätt - genom att sjunga, dansa och bära magväskor signerade Loctite. På samma gång som inslaget sändes började buzzet i sociala medier fyllas av entusiastiska inlägg: http://www.loctiteglue.com/

”När vi bestämde oss för att sända reklam under årets match var vi medvetna om att ingen kunde förutse vad vi skulle visa upp – det har varit riktigt spännande med den ofantliga mängd reaktioner vi fick” säger Fred Chupin, Vice President of Marketing, Henkel North America. ”Det här var definitivt inte en engångsföreteelse från vår sida, vi kommer att fortsätta rida på den här fantastiska vågen för att nå kortsiktiga såväl som långsiktiga mål.”


Loctite är ett världsledande varumärke inom sin kategori och erbjuder de mest innovativa lösningarna för industri såväl som för dagliga behov av lim i hemmet. Konsumenter världen över förlitar sig på Loctite för snabba, starka och hållbara lösningar som gör jobbet. Loctites ständiga fokus innovation leder till ett brett utbud av avancerade lösningar som erbjuder den tekniken på marknaden.