Välkommen till vår nya varumärkesstrategi

Henkel Adhesive Technologies kommer att omgruppera sina produkter i fem tekniska varumärkeskluster : LOCTITE, BONDERITE, TECHNOMELT, TEROSON och AQUENCE. I det nya systemet kommer vart och ett av dessa varumärken att representera ett kluster av specifika tekniker. Det nya förenklade systemet för varumärken kommer att göra det lättare för dig att hitta rätt lösning för dina behov.

Kontakta oss

Vad kommer att förändras: Vad som kommer att finnas kvar:
  • Förenkling av den totala varumärkesportföljen
  • Ändring av produktnamn
  • Gruppering i fem starka varumärken på teknikkluster
  • Enhetligt utseende och känsla
  • Nuvarande produktnumrerings-/klassningssystem
  • Henkel IDH:er (produktnummer)
  • Produktsammansättning och kemisk formel
  • EAN-koder
  • Alla godkännanden och certifieringar
  • Tekniska datablad och säkerhetsdatablad (uppdateras i enlighet med detta)
  • LOCTITE -märkta cyanoakrylater, anaerober och utrustning kommer inte att förändras

För mer specifik information om vårt nya varumärkesstrategi kan du ladda ner vår broschyr och presentation nedan:


Nya varumärkesstrategi
Henkel Adhesive Technology Varumärkesprojekt

Behöver du hjälp?

Ring: +46 (0) 10 480 7500

Media och nedladdningar